Katt ide, ha tetszik a blog!

Olvasóink küldték

Kommentek

Címkék

1 (1) 100 (1) 11rack (1) 120 (1) 12au7 (1) 12ax7 (7) 1959hw (1) 1987xpw (1) 1992 (1) 1992lem (1) 2.4GHz (1) 2012 (1) 2015 (1) 2203 (1) 2204 (1) 2210 (1) 2266 (1) 2x12 (1) 39 (1) 50 (2) 50. (1) 737 (1) 800 (1) a38 (5) ableton (1) ábrahám zsolt (3) ac (2) ac15 (2) ac15h1tv (1) ac30 (11) ac4tv (2) ádám (3) afd (6) afd100 (7) afd 100 (1) aga70 (2) ajándék (4) ajánló (1) akusztikus (3) alapi (1) allen heath (6) alvarez (1) amp (2) amplug (8) anaheim (1) analóg (1) android (1) aphex (3) appetite (1) apple (1) at (1) attack (1) attenuátor (1) audio-technica (2) audio technica (26) audmax (1) audo technica (1) avalon (8) avid (3) backline (1) bálint (1) bare (1) bass (5) basscamp (1) basszusgitár (10) bb1000 (1) bbc (1) beatles (5) beck (1) bemutató (1) benkő lászló (1) berci (1) big bad wah (2) big daddy (1) bikini (3) bill (1) billy (1) birta (1) bjc (1) bla (1) blasius (1) blind myself metál (1) bluesbreaker (1) bluetooth (1) blue alnico (1) blust (1) bme (1) bnc (1) bognár zsolt (4) bogner (2) bőgő (1) bonamassa (2) boomboom (1) boost (2) booster (2) borlai (2) boss (1) both miki (8) both miklós (1) box (1) brian adams (1) brian ray (1) budapest music expo (1) bulvár (3) butik (1) b oldal (1) cab (2) cabinet (2) california (1) caswell (1) celestion (4) chappers (2) chewby (1) chris (1) chris george (6) clapton (1) class5 (3) clipon (1) coax (1) coldplay (1) combo (4) cornford (1) country (1) csányi zoli (1) cseh isty (1) cselló (2) csípetős (1) cső (1) csöves (14) csubakka (1) cubase (1) da5 (2) dando (1) dandó zoli (2) dave (1) dave larue (1) dave mustaine (3) david eden (1) david spann (1) delay (8) delaylab (1) delay lab (1) demo (9) desktop (1) destruciton (1) digidesign (1) digitális (4) digitech (1) díj (1) dimarzio (1) distortion (2) dokken (1) dokumentumfilm (1) dombóvári (1) dondó zoli (1) doug aldrich (4) dp004 (1) dr1 (1) dream theater (1) dsl (3) dsl1 (1) dsl100h (1) dsl15h (1) dual vintage overdrive (1) duna tv (1) dvo (1) eden (3) effekt (10) el84 (3) elektromos (1) eleven (1) eleven rack (2) elmebaj (3) emergenza (1) emuláció (1) EQ (1) eredményhírdetés (1) erősítő (22) eurosonic (1) eventide (6) évforduló (1) exciter (1) facebook (3) fej (2) fejhallgató (1) felicián (3) felvevő (5) fender (2) ferenczi görgy (1) fesztivál (1) fibenare (1) fireone (1) firewire (1) fonogram (1) for (1) fotó (2) fotópályázat (1) frankfurt musikmesse (2) freddy demarco (1) friedman (1) frontier (1) fülhallgató (2) funk (1) fuzz (2) g-lab (2) gajdacsi (6) ganxta (1) garry (1) garry bass (1) gary (1) gary moore (2) genelec (1) genfan (1) george (2) george harrison (1) gereben zita (1) gergő (2) gerőly matyi (1) gibson (1) gigskinz (2) gilbert (2) gitáerősítő (1) gitár (265) gitáreffekt (87) gitárerősítő (163) gitárhang (1) gitárhangoló (1) gitárkábel (1) gitárláda (1) gitármánia (18) gitármánia2010 (3) gitármánia tábor (8) gitárrendszer (1) gitárszóló (4) gitártok (1) gitárverseny (2) gitárverseny 2011 (1) gitár effekt (3) gitár lecke (1) gitár mikrofonozás (1) gitros (1) glab (37) google fordító (1) greenback (5) greg (1) gsc (2) gsc 4 (1) gt10 (1) gtr1 (1) guitar (3) guitarist magazine (1) guitar hero (2) guitar heros (1) gxt (2) gyakorlás (1) gyakorló (1) győri balázs (1) gyuri (1) half (1) hámori máté (1) handwired (1) hangáruház (1) hangerőszabályzó (1) hangfal (2) hangfesztivál (2) hangfoglalas (8) hangfoglalás (2) hangfoglalás 2010 (1) hangfoglaló (1) hangfoglaló hétfő (2) hangkártya (7) hangminta (3) hangolás (2) hangoló (19) hangolópedál (1) hangstúdió (7) hangsugárzó (1) hangszedő (1) hangszintár (1) hangszóró (3) hangtechnika (4) hard (1) harmonizer (1) háttér (1) haze (3) hazugmagazin (1) hdc77 (1) headphones (2) headset (1) heaven street 7 (4) hellókarácsony (2) hendrix (3) heritage (3) hétfő (1) hírek (1) hobo (1) homestudio (4) hordozható rögzítő (1) howe (1) hrutka (1) hrutka róbert (3) hs7 (5) húr (2) ice9 (3) icon (1) ilive digital (1) ingyenjegy (1) interjú (1) intim torna illegál (2) irány (1) irány london (1) iti (2) iwiw (2) jamvox (16) játék (2) jcm (3) jcm1 (3) jcm2000 (1) jcm800 (4) jcm900 (3) jcm 800 (1) jeff (1) jeff haley (1) jim (2) jimi (1) jim marshall (1) jmd1 (4) jmp (1) jmp1 (2) joe (1) joeri hommerson (1) joe satriani (3) john (1) john mayer (1) john petrucci (1) john scofield (2) journey (1) jtm1 (1) jtm45 (1) jubileum (2) jülek erik (1) jvm (16) jvm1 (1) kábel (2) kalifornia (1) kálló peti (1) kalmus (2) kántri (1) karácsony (1) karaoke (1) kartel (1) keith (1) kép (2) képernyőháttér (1) kerry (1) kerry king (1) keverő (2) kiállítás (2) kiss (1) klip (1) klipp (1) klub (3) knuckle (1) kombó (4) kompresszor (1) koncert (7) koncerthely (1) konténer (1) kontor tamás (2) koós lászló (1) korg (62) korg.hu zóna (1) korg metronóm (1) korg prosession (1) korg px5d (1) környezettudatos (1) környezetvédelem (1) kowalski (1) krisztián (1) kronos (2) küldték (1) kurzus (1) lacoustics (1) láda (2) ladánybene27 (1) lapát (1) lászló attila (1) le (2) lead (2) leak (1) LED (1) lee (2) lemez (1) lemmy (2) lennon (1) lifestyle (1) lil (1) limitált (2) lindám (1) live (3) liveformusic (1) london (1) loop (1) looper (1) loud (1) lovrek (1) lovrek krisztian (1) lovrek krisztián (2) lukács (4) lukács lászló (1) lukács peta (7) lynch (1) ma (1) machine mouse (1) madarász gábor (1) madi (2) Magna Cum Laude (1) mágnes (1) malmsteen (10) marcus (1) marshall (156) marshall.hu klub (1) marshall dsl (1) martin (1) martone (1) massive attack (1) Master Volume (1) máté péter (1) mayer (1) MCL (1) megadeth (1) megya (1) megyaszai istván (1) mesa boogie (1) messe (1) metál (1) metronóm (3) mg (2) mg101fx (1) mg2fx (1) mg4 (2) mg4; (1) mhz40c (1) micro cube (1) midas (1) middle (1) midi (6) miki (1) mikrofon (2) mikulás (1) milan (2) miller (1) minor (1) mipa (1) moddolt (1) modellezés (4) modern (2) modfactor (4) moore (1) more (1) motörhead (1) mozi (1) mr2 (1) mr2 szimfonik (1) mr big (1) mr silent (1) mtv (1) multi (1) multieffekt (7) musikmesse (3) mutatom a cuccom (1) mx (1) nagy (1) nagy ádám (11) nagy dám (1) nagy máté (3) namm (22) namm2012 (2) namm 2011 (1) napelem (1) napra (3) natal (1) neal (1) neal morse (1) night (1) nighttrain (1) night train (11) notv (1) nuvibe (1) nyeremény (2) octa fuzz (1) of (1) olivér (1) orosz (1) ot (1) overdrive (4) pa3x (1) padlóeffekt (1) pandora (7) paul (2) paul gilbert (1) paul mccartney (1) pb1 (1) pc (1) pecsa (1) pedál (6) pedalboard (1) pedálboard (1) peta (7) petalukacs (2) petrucci (1) pickup (2) piezo (1) pilichowski (1) pitchblack (7) pitchblack (1) pitchclip (1) pitchhawk (1) pitchjack (1) plexi (1) plug-in (1) poison (1) póka (1) póka egon (1) polak (2) póló (2) poly (3) polytune (2) practice (1) prince (1) pro (1) próbahely (1) próbaterem (2) próbazóna (1) px4d (1) px5d (2) queen (1) rack (2) rackajam (1) rádió (2) rádiománia (1) rádiómánia (1) randy (2) reamp (1) reissue (1) remo (1) rems (1) rendszervezérlő (1) retro (1) reverb (1) rhodes (1) richie kotzen (4) rider (1) rig (1) rimpitch (1) ritenour (1) roadready (2) rob (2) róbert (1) robi (1) rob allan (1) rob math (1) rock (2) roland (1) rovat (2) roy&ádám (6) rudess (1) s.i.r. (1) sallai tibor (3) sándor (1) sánor (1) santiago (1) santiago alvarez (1) satch (1) satchurator (11) satriani (9) scc55 (1) sceletor (1) schon (1) scott henderson (1) sd1 (1) sdc33 (1) sdc55 (1) se (1) set (1) sevendust (1) sheehan (1) shred (2) signature (2) sl5c (1) slash (12) slayer (1) sledgehammer (1) sm (1) smooth delay (1) smproaudio (4) softube (1) sony ericcson (1) sorsolás (1) ssc33 (2) st (1) stack (2) stageshop (2) stanmore (1) steve (1) steve lukather (1) steve vai (1) stock (1) stomp (1) stompware (2) stúdió (3) superbass (1) super bass (1) super lead (1) Super Lead (1) system 10 (2) szabó (2) szabó karesz (1) szabó sándor (1) Szabó Tibi (1) szapi (1) szappanos (2) szappanos györgy (2) szappanos gyuri (1) szavazás (4) szétszedtem (1) szignó (1) szobagitár (2) szoftver (1) tábor (2) találkozó (1) tápelosztó (1) tascam (10) tátrai (1) tc electronic (1) tehetségkutató (4) telecaster (1) temesi (1) temesi berci (2) test (2) teszt (8) tetris (1) thanks (1) thanks jimi (1) the idoru (1) the twist (1) tibusz (1) tim (1) timefactor (2) timemachine (4) tirana rockers (2) tok (2) tommy emanuel (1) tonebug (1) tonelab (10) tonelabex (1) tonelab ex (2) tonelab st (4) tone garage (5) tony bruno (1) történelem (1) train (1) treble (1) tréner (2) trevis (1) trike (1) trike fuzz (1) true-bypass (2) true bypass (2) tube (1) tuner (4) tustin (1) tv (1) twin (1) t rex (1) u5 (1) új (1) urban (1) usa (4) usb (1) v30 (1) vai (1) valvetronix (6) vámos (1) vámos zsolt (15) vendégposzt (1) venue (1) verók andris (12) verseny (3) vezérlés (2) vezetéknélküli (1) vickie (1) victor wooten (2) video (47) videó (2) vintage (6) vintage modern (2) virage (5) virághalmy (1) vmachine (1) vox (134) vox ac30 (1) vox tonelab le (3) vst (1) vt (3) W (1) wah (8) wan2 (1) warwick (1) weller (1) wembley (1) whitesnake (3) world (1) wylde (2) xperia (1) years (1) yjm100 (6) youtube (6) z (1) zagar (1) zakk (2) zalán (1) zed (1) zene (2) zoli (1) zsolti (1) Címkefelhő

Gitár erőmű építés - Vámos Zsolt - Gear 1.

vámos zsolt 2010.04.13. 14:23

Üdv Mindenkinek! Vigyázat! ...hosszú leírás jön....de hasznos!  1.RÉSZ

A kezdő gitárosok egyik legnagyobb problémaköre illetve megoldandó feladata
egy megfelelő hangrendszer összeállítása, amely alatt értem az erősítők, hangfalak,
effektek, kábelek, rendszervzérlők, stb. összeállítását és beállítását.
Az első és legfontosabb, hogy meghatározzuk, milyen stílusú zenei környezetben
szeretnénk gitározni, mert ez az ami alapvetően kell, hogy befolyásolja hangzásunkat.
Más jellegű hagzásokra van szükség a rockzenében és más sound-okra van szükségünk
például a funky műfajban. De még egy adott stíluson belül is vannak eltérések,
hiszen például a hard rock teljesen más karaktert igényel, mint mondjuk a trash metál.
Jelen írásomban néhány lehetéges megoldásról szeretnék információkat közölni,
melyeket az általam leginkább játszott műfajban, a hard rockban lehetnek mérvadók.
Természetesen itt csak a saját tapasztalataimat és módszereimet kívánom leírni...

A felszerelésünk alappillérei a gitárunk, az erősítőnk és a megfelelő hangfalunk
kell, hogy legyenek. Minden egyéb csak szinesíti a hangot.
A gitárokba most nem kívánok belemenni, mert ez a legszemélyesebb része felszerelésünknek és ahány ház, annyi szokás ugye.....Azt azonban fontos megjegyezni, hogy gitárunk felépítése, elektronikája, beállítása és a rajta való játékmód mind-mind hihetetlen módon befolyásolják a megszólalásunkat, ezekre komolyan oda kell figyelni!

Az első és legfontosabb az erősítő kérdésköre. Két fő alternatíva közt választhatunk.
Csöves vagy nem csöves...illetve vannak még hibrid megoldások is, amikor az előfok
rész csöves és a végfok része nem, vagy ennek a fordítottja is létezik.
A lényeg, hogy erősítő vásárláskor igyekezzünk minél jobb minőségű és minél praktikusabb
kialakításút választani, természetesen figyelembe véve a pénztárcánk beltartalmát is.
Második helyen a hangfal kiválasztása szerepel. Ezek lehetnek egy, kettő,vagy több hangszórós megoldásúak és lehetnek egy dobozban az erősítőnkkel, vagy lehetnek külön dobozban is. A hangfalakat is hasonlóan igényesen és praktikusan válogassuk meg!
Kritériumai: teljesítmény, nagyság-felület és hangzás-hangszín....
 

A következőkben a saját hangrendszerem felépítését vázolom fel.

Pillanatnyilag egy Marshall JCM 2000 DSL-50 erősítőt használok, ami 50 w teljesítményű.
Ez egy két csatornás fej, ami önmagában nem tudná kielégíteni minden igényemet,
ezért néhány trükközésre és ravaszságra szükségem volt, amikor megépítettem a cuccot.
Az egyik csatornája egy clean /tiszta/, amihez tartozik egy kapcsoló, ezzel lehet
átváltani crunch módba. A másik csatornán pedig az over drive mód érhető el, ami szintén
egy kapcsolóval variálható durva /high-gain/ és kevésbé durva torzításúra.
Ezeken kívül ez a fej rendelkezik egy effekt loop-pal is, "send" és "return" csatlakozási lehetőséggekkel. A "send" kijárat az erőstő előfok részének kijárata, a "return" pedig a végerősítő rész bejárata.
Ennek nagy a jelentősége, hiszen ide lehet csatlakoztatni különféle effekteket, és itt lehet például hangerő kiemelést is végezni az adott csatornán, amire ennél a fejnél fontos igény lehet. Ebből az erősítőből önmagában egyszerre csak két féle hangzást lehet előhozni adott beállításnál, ha többet szeretnénk, akkor szükség van az effekt loop és a különböző effektek /melyeket az erősítő elé kötünk/ vezérlésére is.
40 éves fejjel újra visszakanyarodtam az analóg megoldásokhoz és ismét kis pedálokat
gyűjtöttem be. Ezek a következők: BOSS CH-1 /compressor/, CE-5 /chorus/, DS-1 /Distortion/, SD-1 /OverDrive/, valamint egy TU-2 hangoló és egy GE-7 /Equalizer/.
Ezek mellett van egy Ibanez MS-10 Metal Charger és egy TC Electronic RPT-1 Nova Repeater delay pedálom is, és természetesen a jó öreg Dunlop Cry Baby.
Az első fontos dolog, hogy meg kellett határozni, hogy melyik pedált hova kössem.
Általános szabályokat figyelembe véve az erősítő elé /sorrendben/ ezeket kötöttem:
Gitár-- Wah-TU2-CH1-SD1-MS10-DS1-CE5 --ERŐSÍTŐ /természetesen így a CE-5 csak a tiszta csatornán használható/, míg az erősítő effekt loop-jába ezek kerültek:
Erősítő SEND-- TC delay - GE7 --Erősítő Return. Itt a GE-7 főleg hangerő kiemelési
feladatokat lát el, időnként némi szóló hangszín korrekciós lehetőséggel....

Igen ám, de ha az ember ennyi pedált és sok hangszínt szeretne alkalmazni, akkor
meg kell oldani valamivel a pedálok egyidejű -különböző sorrendű kapcsolgatását is
az erősítő csatornáinak kapcsolásával együtt....és hát ugye csak egy lábunk van a
kapcsoláshoz /jobb esetben/, mert a másik minket tart.
Ezt a problémát én a G-Lab GSC-3 /pedál/ és G-Lab MGC-6 /rack/ loop vezérlőkkel oldottam meg, amelyek előprogramozva elvégzik helyettünk a sok tánclépést és nyomogatást. A lényeg, hogy az erősítőm elé kötött effekt pedálok a GSC-3-ba vannak bekötve, a TC delay-t és a GE-7 equalizert pedig a MGC-6-ba kötöttem.
A két G-Lab között MIDI kapcsolat van, ezért szinkronban dolgoznak.
Tehát hogy teljesen világos legyen, beállítom az erősítőm mindkét csatornáját
egy optimális hangszínre, az egyik egy tiszta jellegű, a másik pedig egy durvább
crunch jellegű beállítás. Azokat a pedálokat, amelyeket az erősítő előtt használok,
a G-Lab GSC-3 kapcsolgatja, míg az erősítőm effekt loop-jába kötött TC delay-t és a GE7
hangerőkiemelést végző pedálokat pedig a MGC-6 /rack/ kapcsolgatja és ő oldja meg
a csatorna kapcsolást is. Az egész programozható, így a GSC-3 pedálon egyetlen
gomb lenyomásával minden effekt és mindkét csatorna egyidejűleg kapcsolhatóvá válik.

Beállításaim, konfigurációk:

 1.Program: teljesen natúran az erősítő tiszta csatornája szól. No effekt.
 2.Program: az erősítő tiszta csatornája + előtte a CH-1 és CE-5, az effekt loopban
            pedig a TC delay. Így kaptam egy bontogatáshoz használható chorus-delay színt.
 3.Program: teljesen natúran az erősítő overdrive csatornája szól. No effekt.
            Ezt "döngöléshez" használom és ez egy crunch jellegű hangszín.
 4.Program: az erősítő overdrive csatornája szól + a loop-ban a TC delay + GE-7
            hangerő kiemelés, tehát ez egy kisebb torzítású /crunch/ szóló hagszín....
 5.Program: az erősítő overdrive csat.szól + előtte SD-1 boost-olás + az erősítő
            loop-jában TC delay és GE7 hangerő kiemelés...ez a durvább szóló 1.
 6.Program: tiszta csatorna + erősítő előtt CH-1 + effelt loop-ban TC delay és GE-7
            hangerő kiemelés, ez egy tiszta szóló szín...
 7.Program: tiszta csat. + erősítő előtt CH-1, DS-1 vagy MS-10 + effelt loop-ban TC delay, ez egy visszafogotabb szóló hangszín kis torzítással halkabban.
 8.Program: tiszta csat. + erősítő előtt CH-1, DS-1 vagy MS-10 + effelt loop-ban TC delay + GE-7 hangerő kiemelés, kis torzítású szóló szín...
 9.Program: erősítő overdrive csat. + előtte SD-1, ez egy agresszívabb kiséret...
10.Program: erősítő overdrive csat. + előtte DS-1 + az effekt loop-ban TC delay
            + GE-7 hangerő kiemelés, ez a durvább szóló 2.

Tíz hangszín, illetve beállítás azonnal előhívható egyetlen nyomással, ami nem semmi
ahoz képest hogy az erősítő /DSL-50/ egyszerre csak két beállítást tud, tehát két
erősítő hagszínból lett rögtön tíz, de lehetne akármennyi is! Fantáziánknak csak pedáljaink, effektjeink szabhatnak gátat, illetve még annyi, hogy a GSC-3 és az MGC-6 is 6-6 loop-ot tartalmaz alapból, de ezek bővíthetők "bármennyire"!

Jelenleg egy darab DSL-50 fejjel vitézkedek, viszont megrendeltem egy Marshall 1959HW erősítőt is, ami napokon belül megérkezhet. Két, illetve több erősítős rendszereket is rendszeresen használok, akkor azonban az egész cájgot kissé át kell rendezni.
Nagyobb bulikon egy 412-es Marshall 1960 AX /Green Back/ hanfalat, míg kisebb színpadokon egy 212-es hangfalat használok, melyben 2 db Celestion Custom /2-szer 80W/ hangszóró van. Ha többutas cuccot használok, akkor igény szerint még egy vagy két 412-es ládát kapcsolok hozzá a rendszerhez.
Következő írásomban arra adok majd ötleteket, hogyan érdemes kialakítani egy több utas
professzionális rendszert és az miért jó.

Címkék: gitár marshall gitárerősítő glab gitáreffekt vámos zsolt

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gitar.blog.hu/api/trackback/id/tr821917627

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HiZ · http://www.gitar.blog.hu 2010.04.13. 19:23:45

Üdvözlünk Zsolti!
Remélem sokan örömüket fogják lelni okfejtésedben most és a későbbiekben is. :)

vámos zsolt 2010.04.13. 20:12:43

@HiZ: Köfi Zoli!

Remélem én is, hogy hasznára leszek másoknak!
Ilyen jellegű "titok feltárással" nem nagyon lehet találkozni, legalább is nekem nem sikerült...
Várom a kommenteket.

vámos zsolt 2010.04.13. 23:43:24

@petrot: Köfi! A második rész még durvább lesz...majd!

Lovrek Krisztian · https://www.youtube.com/c/krisztianlovrek 2010.04.17. 16:28:34

Ezt mondjuk minden gitározni vágyóval végig kéne olvastatni, mielőtt észnélküli és sokszor felesleges, akár évekig is elhúzódó cucckeresésbe kezd..:-)
Pár éve, mikor elkezdtem én is ezzel foglalkozni, kurva jól jött volna egy ilyen összeszedett leírás..sok mindentől kíméltem volna meg magam..:-)

vámos zsolt 2010.04.17. 18:25:34

@sceletor: Köszi Krisztián!
Az a szomorú, hogy ilyen jellegű leírást nem is nagyon lehet találni sehol, mert vagy "lusták" megcsinálni, vagy féltik a titkaikat a tisztelt kollégák...tisztelet a kivételnek.
Persze az is általános, hogy nincs is mindenkinek igénye ilyen általános tudnivalók birtoklására, és közben pedig sokan áhítoznak megfelelő gitárhangzásokra, illetve nem tudnak megoldani egyszerű műszaki problémákat.
Ha van kedved, te is csinálhatnál a saját cuccodról hasonlót, szívesen olvasnák a megoldásaidról!

Lovrek Krisztian · https://www.youtube.com/c/krisztianlovrek 2010.04.19. 19:08:28

@vámos zsolt:

Na, igen...szerintem a legtöbben a titkaikat féltők táborát gyarapítják, bár nyilván vannak sokan, akik szimplán csak kib..ott lusták, vagy egyszerűen nem is nagyon értenek hozzá..:-)
Szerintem pl. a Metallica soundokat hét lakat alatt őrzik, kb. olyan titkos lehet, mint a Coca Cola receptje :-)
Most néztem végig a Fekete lemez készítését és turnéját dokumentáló videókat, és még véletlenül se látszott sehol semmi, ami következtetni engedne a használt motyókra és azok beállításaira.
Mondjuk azt a gitárhangzást én is páncélszekrényben őrizném..:-)
Vagy ott van pl. Petrucci, neki meg akkora űrhajója van, hogy azt max a NASA képes reprodukálni :-)
Amúgy ez a cucc és hangzás fejtegetés nagyon jó móka, sokat tanul belőle az ember, de ugyanakkor nagyon idő és pénzrabló is (lehet).
Én több utat kipróbáltam az évek során, volt egy 1-1,5 évem, mikor kisvasutaztam, mint te, de akkor még nem volt tudomásom a G-Lab-hez hasonló kütyükről, így aztán megunva a folyamatos és lehetetlen steppelést a pedálboard előtt, eladtam a fenébe az egészet.:-)
Most végtelenül egyszerűre vettem a figurát, erről nem is lenne érdemes posztot írni, hiszen a Diezel VH-4 mellett csak egy T.C. Electronic G-major van a setupban, gyakorlatilag az összes effekt erről megy.
Mivel a VH-4 full MIDI-s, így egy Behringer MIDI controllerrel meg tudom oldani egy időben az effekt és csatorna váltásokat is, még az elején Tornóczky Feri segítségével belőttem pár soundot, és azóta is azok vannak.
Felvételre meg csak szárazon használom a fejet és a ládáját, semmi effekt, ilyenkor a G-Major bypass-en van. Shure SM57, és szól, mint az "álgyú"..:-)
Vhogy így: www.youtube.com/watch?v=7rHlJO0ofVE

vámos zsolt 2010.04.20. 00:35:24

@sceletor: Természetesen össze lehet konfigurálni egyszerűbben is egy teljes motyót, persze attól függ hogy milyen elvárásunk van. Az esetemben a hangsúly az analóg kisvasúton és ebben az esetben egy DSL fejen van, ez pedig csak így oldható meg.Az egészben az a legszebb, hogy ma már annyi lehetőség van, hogy csak győzzük és mindent meg lehet oldani...

A Metallica soundok körüli titkolózást én már teljesen indokolatlannak tartom -már ami pl. a fekete lemezt illeti-, mert mai füllel és a mai technikai lehetőségeket nézve az már nem egy akkora durranás. Sok hasonlóan jó gitár hangot hallottam azóta, vagy talán még komolyabbakat is.
Persze az akkor óriási hatással volt mindannyiunkra...szerintem nem volt ott akkora nagy megfejtés, inkább a hangmérnök végzett minőségi munkát.
Egyébként pedig te is tudod a régi elcsépelt mondást, miszerint "a sound a kézben van".....szerencsére.

Dov 2010.05.25. 21:16:08

Csak így tovább! Köszönjük!
Az a kompresszor cs3 lesz.. :o)

vámos zsolt 2010.05.25. 22:41:12

@Dov: Valóban! Köszi a helyreigazítást, kicsit elírtam a compressor betűjelét! Helyesen tényleg CS-3, nem is tudom miért néztem el ennyire....
Szóval az egész leírásban ahol ch-1 van, az valójában cs-3!

peto1989 2010.11.28. 00:29:09

Nagyon tetszik a cikk és éppen már fél éve azon gondolkoztam hogy létezik e olyan effet amivel be tudom programozni a többi efektek müködését és végre a blogodban megtaláltam.
Szeretnék pár dolgot kérdezni arról a GSC 3(Guitar system controller) -ról.
-Elöször is hol lehet szerezni ilyen cuccot?
-Be e lehet úgy programozni,hogy pl. 1 től egész az 5 gombig válltoztatnám a hangzást és a 6-10. gombig pedig ugy szeretném, hogy lenyomom pl. az egyes gombot ami be lesz nekem allitva egy sima cleanra és hozzá még lenyomom pl. a 6 gombot ami bekapcsolja az egyes gombra pl. egy flanger effektet de ez a 6.gomb müködne a többire is a 2,3,4,5 s.t.b. gombra nemtudom érted e de nemtom magam jobban kifejezni :D :D
-Ja esetleg ha tudnál valamien linket ahol erröl az effektröl részletes információt találok akkor nagyon megköszönném

-Andy- · http://www.youtube.com/user/AndyVerok 2010.11.28. 01:57:19

@peto1989: szia, itt van szintén a blogról 3 video, ahol Madarász Gábor mutatja be hogy is működik és mire való ez a kütyü.

gitar.blog.hu/2008/12/17/madi_gsc2_video

vámos zsolt 2010.11.28. 12:10:31

@peto1989:
....igen, azt hiszem értem a kérdésed, de nem tudom megmondani, hogy ilyen kapcsolást tud e a kütyü.
Javaslom, hogy látogass fel a gyártó honlapjára, lehet hogy ott választ kapsz erre, illetve írj egy emailt a gyártónak!
Egyébként igazából feleslegesnek érzem ezt a kapcsolást, hiszen nem csak 10 programot lehet beírni és előhívni, hanem sokkal többet....persze ha jól értettem a gondolkodásod, ez azért lehet jó, mert így nem kell plusz bankváltásokkal foglalkozni.
Hamarosan meg fog érkezni tudomásom szerint az új G-Lab kapcsoló pedál, ami állítólag már alkalmas lesz műholdak vezérlésére is :)....lehet hogy ez már alapból alkalmas lesz erre a trükkre!

HiZ · http://www.gitar.blog.hu 2010.11.28. 15:33:41

@peto1989: Tomi! Amit csak akarsz, még kávét is főz. Szegeden a Hangáruházban találsz ilyen cuccot.