Manapság egyre több olyan zenei formáció válik ismertté, mely különböző szélsőséges stílusokat ötvöz. Talán kijelenthetjük azt is, hogy valamilyen szinten kezdenek elmosódni a határvonalak a zsánerek között, újabb és újabb fúziók jönnek létre. Különösképp az elektronikus zene és a rockzene „házasítása” az, ami az utóbbi időben gyakori jelenség. Erre a tendenciára a hangszeripar is reagál, ennek egyik ékes példája két nagy múltú japán gyártó kooperációja, mely egy effekttel egyesült elektromos gitárban testesül meg. Itt azért illik megjegyezni, hogy rendkívül figyelemre méltó az együttműködés két ekkora, bizonyos szempontból konkurens cég között. A Kaoss Pad – gitár fúzió egyébként nem teljesen új invenció, a Muse Matt Bellamy-jával vált ismertté az ötlet évekkel ezelőtt. Már a 2014-es januári Namm Show-n találkozhatott az Ibanez RKGKP6-tal az a szerencsés, aki ott volt az expón,én az idei Musik Messe-n próbálhattam ki.
A hangszer meglehetősen minimalista, már-már puritán megjelenésű, klasszikus RG forma, matt fekete szín, fix húrláb. Sztenderd konstrukció: jávor nyak, rózsafa fogólap, pontberakások, jumbo bundok. A test mahagóni, ennek jellegzetes textúrája szépen kivehető a felületkezelésnek köszönhetően. Összességében kissé indusztriális hatást kelt a gitár. Egyetlen single coil méretű humbucker pick-upot kapott, cosmo black szerelvényeket. Nos, eddig igazából semmi különös… Mi van még rajta? Például egy beépített, különálló high-gain torzító, ami egy kapcsolóval hozható működésbe. Na, ez már nem annyira megszokott. A sztenderd 6.3-as jack aljzat mellett van egy „kis-jack” kimenet is, ami megkönnyíti a fejhallgatós használatot. Az alábbi videóban meg is szólal.
Kommentek