Új megfejtődobozok a G-LAB-tól.
A lengyelek megőrültek, gondoltam, amikor végignéztem új termékeik listáját. Aztán elkezdtem egy meglehetősen összetett gitárrendszert összerakni a fejemben, és rájöttem, ez mennyivel egyszerűbb tud lenni a G-LAB új baszaival.
Történt egyszer költözködés közben, hogy mosógép cipelés közben beszélgettem Vámos Zsoltival, aki több erősítőfejjel operál. Felmerült a kérdés, hogyan tudná az effektjeit és a fejeit egyszerűen kapcsolni. Akkor nem tudtam egyszerűen válaszolni, most már tudok! :)
A megoldás a G-LAB MGC6 és kiegészítői formájában érkezett.
Miszerint az MGC6 kezel 6 loopkört, kapcsol (latching switch) 4 kapcsolót (csatornaváltás, stb). Eddig rendben is vagyunk, miszerint ezt a GSC2 is tudja.
A truváj az MGC-ben az, hogy lengyel ufó barátaink tettek rá nyolc (8) AUX kapcsolót négy aljzat formájában. Ezekhez lehet a megfejtéseket csatlakoztatni.
Ezek a megfejtések az AUX 2xLOOP névre hallgató cucc, ami további két true bypass loopkör kezelését teszi lehetővé (azaz elvben 14 loopkört is kezelhet a vas).
A másik az AUX A/B switch fantázianevű dobozka, amely passzív jelútválasztóként működik, tehát két hangszer jele közül választhatunk, vagy az effektlánc jelét küldhetjük két irányba vagylagosan. Most jutott eszembe, hogy ezzel pl a VOX AC sorozat bemenetei között is lehet váltani. (A képen bizonyos nyilak iránya igény szerint változtatható.)
Ez az erősítők csatornaváltásaival kombinálva egyszerűvé és könnyen kezelhetővé teheti az egyébként bonyolult gitár hangrendszert.
De mi van akkor, ha az ember erősítője ki akar velünk szúrni, és nincs rajta egyszerű lábkapcsoló aljzat? Sebaj, lengyel magyar két jóbarát. Természetesen a G-LAB kisebb rendszervezérlőihez hasonlóan az MGC-6 is rendelkezik MIDI kijárattal. Olyannyira, hogy bejárattal is, hiszen bármilyen MIDI lábkapcsolóval lehet vezérelni a presetváltásokat.
Tehát a MIDI. Vegyük alapul mondjuk a Mesa, vagy Bogner fejeket, ahol a gyártó úgy gondolta, minden egyes funkciót külön aljzaton kapcsol, vagy az impulzusokat egy XLR csatlakozóval ellátott kábel továbbítja.
Nincs is ezzel semmi gond, hiszen mindhez van saját lábkapcsoló. Ellenben, ha az ember rendszerben gondolkozik, és a saját életét szeretné leegyszerűsíteni, és egy kapcsolással megoldani az effektváltást és a csatornaváltást, akkor már nehezebb a dolga. Erre találta ki a G-LAB a MAC4.4 típusú MIDI amp controllert. Itt MIDI vezérelt impulzuskapcsolók működnek, számszerint nyolc (!). Ezáltal ezek az erősítők is rendszerbe foghatók.
Ahol nem ennyire bonyolult a helyzet, mint pl. a Marshall TSL, vagy a XXX ott egyszerűbb megfejtőkábelekkel lehet számolni. Itt egy lista az eddig elkészült kábelekről, de kiindulva abból, hogy a MAC4.4-et a Madi Bogner fejéhez kb. egy hónap alatt fejlesztették, nem kell sok idő, és a lista bővülni fog.
Most indul nálunk is a modellszakkör, összerakunk a napokban egy komplex rendszert, hogy meglássuk, hányas a kabát. Ha kíváncsiak vagytok rá, nézzetek vissza ide, valamint keressétek a cuccot a hangszerüzletekben.
HiZ
Kommentek